Frakt & Retur

Utforska våra vanliga frågor om frakt och returer för snabba svar på vanliga frågor. Från leveranstider till returprocedurer, hitta allt du behöver veta för en smidig och tillfredsställande shoppingupplevelse.
Leverans & Frakt
Vilka är fraktkostnaderna?

Frakt är gratis för alla beställningar.

Hur kan jag spåra min beställning?

När din beställning har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande med information om din försändelse, t.ex. transportör och spårningsnummer. Om du inte får en köpbekräftelse inom 2 arbetsdagar från beställningsdatumet, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Kan jag välja fraktsätt för min beställning?

Vi använder för närvarande olika transportörer för att skicka våra produkter. Vi väljer alltid automatiskt den lämpligaste fraktmetoden för din plats. Så snart din produkt har skickats kommer du att få en leveransbekräftelse via e-post. Leveransbekräftelsen innehåller också en spårningslänk som du kan använda för att spåra din leverans.

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar. Vårt mål är att skicka din beställning så snabbt som möjligt, vanligtvis inom 24 timmar på arbetsdagar. Du kommer att få en orderbekräftelse direkt efter att du har lagt din order. Du kommer också att få en leveransbekräftelse via e-post när vi har skickat din beställning. Leveransbekräftelsen innehåller också en spårningslänk som du kan använda för att spåra ditt paket. Om du inte har fått en leveransbekräftelse inom 48 arbetstimmar efter att du har lagt din beställning, vänligen kontakta oss. Paketet kommer att levereras av DHL, GLS eller UPS beroende på var du befinner dig.

Returnerar
Hur lång tid tar det att få en återbetalning?

När vi har mottagit din retur till vårt lager kommer vi att utföra en inspektion. Detta är en del av returprocessen. När behandlingen av din retur är klar skickar vi en återbetalning. Observera att återbetalningen kan ta några bankdagar beroende på vilken betalningsmetod du valt.

Hur går jag tillväga om jag vill göra en retur?

Du kan initiera en retur under "Retur" på ditt konto. Du har 30 dagars returrätt från det att du mottagit vår produkt. Våra batterier omfattas inte av byte eller retur. Observera att produkten måste vara i sin originalförpackning och fri från smuts.

When can I return a product to request a refund?

We only accept returns and refunds for new and unused products, in original packaging.

If there is an issue upon delivery, set up, or start up, please contact us by submitting a request with further details.

Please review our full policy below.

What is the process when an item is Damaged?

Follow the steps below if you have received a damaged.

  1. Submit the request through the online return portal within 30 days of the shipment reception to begin the refund process.
  2. Once approved, you will receive an email with return shipping instructions and will be provided with a return shipping label.
  3. Affix the return shipping label provided to original packaging and return the original item.
  4. Once we receive the shipment, we will process your refund. 

It is important to note, that in order for the refund to be successful, you must include all accessories and items that were included as part of the originals shipment delivered to you. This includes combo kits. All pieces of the combo kit must be included in the return in order for the refund to be successful. Please keep in mind that products must be unused. 

If you have received a damaged item, please follow the return policy online and initiated your return here.* 

What is the process for returns for Other Reasons

Follow the steps below if you are returning product for one of the following reasons*:

  • Bought by mistake
  • Item arrived too late
  • No longer needed

Your refund will be processed after your return has been received at our facility and must take place within 30 days of receipt of shipment. Shipping costs will be deducted from the refund. We only accept returns and refunds for new and unused products. 

  1. Submit the request through the return portal within 30 days of receipt of shipment.
  2. You will receive an email with return shipping instructions and will be provided with a return shipping label.
  3. Affix the return shipping label provided to the original packaging and return the original item within 30 days.
  4. Once the shipment has been received by our facility and inspected, we will process your refund, minus shipping costs. 

* We only accept returns and refunds for new and unused products, in original packaging.  If a return happens to be granted, please note that return shipping will be deducted from the refund per our policy.